sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

Puhti

Oltiin tutustumassa hoitokoti puhtiin täällä raumalla. Siellä olisi siis minulle oma asunto eli yksi huone vessalla. Huoneessa on jääkaappi ja kaappeja valmiina ainakin. Täytyy käydä vielä uudemman kerran katsomassa mitä siellä on valmiina ja mitä pitää ottaa mukaan. Se on niinkuin asunto, mutta minulla on käytettävissä hoitaja kokoajan, jos sellaisen apua tarvitsen ja hoitaja tulee vain kutsuttaessa. Liikkua pois asunnosta saan ihan samaan malliin kuin muualla asuessani. Ruankin saan sieltä. Eikä haittaa vaikka en juuri silloin ole paikalla, ruoan voi lämmittää myöhemmin. Toisin sanoen minulla on siellä oma yksiö, hoitaja kokoajan käytettävissä ja ruoka palvelu pelaa. Se on vaikeasti vammaisten yksikkö eli siellä on hienosti huomioitu kaikki sellaiset asiat mitkä on tärkeitä liikuntarajoittesille, eikä normaalisti ihminen kiinnitä sellaisiin huomiota. En tietysti haluisi mennä sinne vielä, mutta pakko minun on ajateltava muitakin kun läheiseni alkaa olla väsyneitä minun hoitoon niin nyt he voivat hoitaa sen mitää jaksaa kun olen tuolla ja he tietävät, että minulla on siellä hoito käden ulottuvilla. Olen sitten puhdissa loppuun asti. Eli kuolemaani asti. Muutan sinne pysyvästi kuun lopussa. Siihen asti pidämme asuntoni niin on helpompi hävittää kamaa pikkuhiljaa ja miettiä mitä otan tuonne mukaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti