lauantai 30. marraskuuta 2013

Lepäilemässä sairaalassa

Tiistaina kävin sytossa porissa. Maksa-arvo oli hiukan kohonnut viime kerrasta, mutta ei mitään paljon. Luulen, että olen syönyt vähän enemmän sokeria, että se johtuu siitä! Tarvis vaan koittaa pysyä erossa sokerista ja suosia sokerittomia herkkuja! Olin koko päivän taas ihan väsynyt. Illalla kuiteniin täyttelin kelan papereita, että sai sai ne pois päiväjärjestyksestä! Käytiin viemässä ne keskiviikkona kelaan kaupunkireissun yhteydessä. Meillä oli palaveri päiväkodilla mihin myös sossu osallistui ja Riikka. Siellä ei tullut esille mitään uutta. Lapset ovat omia reippaita itsejään. Otetaan uusi palaveri kun olen muuttanut niin, jos sitä kautta pystyisi helpottamaan lasten hoitoaikoja, koska siitä se päiväkodin johtaja taas jaksoi keuhkoa. Lähinnä ehkä helpotusta kaivataan yövuoroviikoille.

Huomasin keskiviikko aamuna oikeassa kädessäni ihomuutoksen ja soitin heti kotisairaalaan. Sieltä tultiin katsomaan kättä, ottamaan siitä kuvan ja ottamasn verikokeet. Epäilivät vyöruusua ja sitähän se sitten olikin. Eka tiputus suoraan suoneen oli heti iltapäivällä kun kotiuduttiin kaupungilta ja sitten illalla. Kaveri toi Riikan meille kun mulla oli taas ahdistava olo niin ei tarvinnut olla yksin ♥

Torstaina kotisairaala kävi aamulka klo.8.30 tiputtamassa ab:n, mutta lähtiessä ovi oli jäänyt huonosti kiinni ja Roki oli pääsdyt karkuun. Kotisairasla käbi myös klo. 15 ja 20.00. Riikka oli soittanut mun äidille huolissaan kun olin niin väsynyt janukahdellut melkein kesken lauseen. Kotisairaala oli samaa mieltä, että olin tosi väsyneen oloinen. Riikka  ehdotti, että jos kotisairaala järkkäis mulle paikan osastolta viikonlopuksi, että pääsisin huilaamaan kun tuskin saan huilata kun lapset on kotona. Vaikka mua väsytti pirusti niin olin luvannut tehdä pikkutytön synttäreille kuppikakkuja, joten illalla ne oli pakko väsätä kuorrutusta vaille valmiiksi. Riikka oli mun apurina ja teki mitä pyysin. Kyllä huomas, että kaikki ei ole kunnossa kun sekin otti jo niin voimille. Riikalle jäi kuorrutusten teko.

Perjantai aamuna kun kotisairaala tuli niin heti ilmoitti, että mulle on paikka osastolla 14 ja sinne on mentävä ennen klo.11, että lääkäri ehtii nähdä mut ennen kun lähtee. Se sopi hyvin kun mies oli sopinut kymmeneksi ajan pankkiin. Tulin siis sairaalaan huilaamaan ja ab:n tiputuskin sujuu paremmin kun anestesialääkäri kävi laittamassa tohon mun iv porttiin neulan niin saaadaan sitä kautta ab tippumaan. Ihan hyvä vaan, että saan täällä huilata. Sen verran nyt väsyttää! Katsotaan koska kotiudun. Onko se sitten tiistaina kun vyöruysun kuuri loppuu niin ei tarvii kotona tapella ja etsiä suonia aina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti