lauantai 2. marraskuuta 2013

Ruusu

Kerroinkin jo aikaisemmin kuinka sain oikean käteni kipeäksi torstain jumpasta. No sepä paljastuikin ruusuksi sen sijaan, että olisi ollut tavallista lihaskipua! Eilen aamulla huomasimme käden ihon punoittavan ja sanoin sen olevan kosketusarka. Mietin, että katsotaan mihin suuntaan se menee niin menen sitten lääkäriin. Illalla tulin kuitenkin siihen tulokseen, että parempi kun käy näyttämässä. Soitin ensin rauman terveys (eli arvaus) keskukseen asiasta ja kerroin, että en voi sairauteni takia istua kauaa. Minulle luvattiin petipaikka. Lähdinpä siis taksilla arvauskeskukseen ja matkalla poikkesimme ottamassa Riikan kyytiin. Pääsin tarkkailu tilaan petipaikalle. Hoitsu otti ensin verenpaineen ja lämmön. Lämpöä minulla hieman olikin. Tässä taudissa on "hauskaa" kun ei sitä oikein edes huomaa, jos on pientä lämpöä. Lääkäri kävi katsomassa minua ja sanoi heti, että se on ruusu, mutta otetaan verikokeet asian varmistamiseksi. Niinpä minulta otettiin verikokeita. Ruusuhan se ja sain antibioottikuurin suun kautta vaikka normaalisti pitäisi heti aloittaa suonensisäinen antibiootti tiputus. Kaiken kukkuraksi apteekki ehti mennä kiinni ennen kun päästiin sinne. Nyt ruusu on yön aikana levinnyt ja minulla särkee jo käden lisäksi kainalo, rinta ja selkäpuoleltakin :( Mieheni totesi illalla nukkuvansa niin pitkään kun uni maittaa eli ehkä soitan kotisairaalaan, jos toisivat minulle lääkettä! Alkaa olla aika ankea olo!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti