torstai 2. tammikuuta 2014

Turvotusta , turvotusta ja turvotusta

Minulla alkoi tämä turvotus pikkuhiljaa sairaalassa vajaa 4 viikkoa sitten, kun furesis annosta muutettiin. En tiedä sitten onko heidän oma perus sairaalan lääkäri muuttanut annostusta, koska näki silloin, että siitä olisi niin enemmän hyötyä kuin haittaa. Turvotus on lisääntynyt ja lisääntynyt! Ennen vaikka mulla oli tuvotusta niin se pysytteli yläkropssa. Nyt on esim, jalat ihan pullat. Samoin koko oikea käsi minkä puolen rinnassa on syöpää. 

Pyysin kotisairaalan lääkäriä käymään ja katsomaan mua, että mitä tälle turvotukselle olis syytä tehdä. Lääkäri kysyi minkä kokoisella annoksella minulla on mennyt furesista (nesteenpoistolääke). Vastasin totuudenmukaisesti, että ennen otin sen 2 tab joka aamu ja se auttoikin heti. Lääkäri sanoi, että sitten otan sitä vastaisuudessakin sen 2 tab aamuisin ja JOS sieltä rupeis tulemaan jotain sivuoireita kuten huimaus niin katsotaan sitten uudelleen. Sanoi myös, että kun makailen sängylläni niin pyrkisin pitämään vähän jakoja koholla. Lääkäri sanoi, että on hyvä välilä käydä vähän jaalottelemassa ja  tehdä "jumppa" liikkeitä käsille, jotta "pumput" pysyvät käynnissä ja toiminnassa. Kyllä sitä mielellään kävisinkin vähän vaikka ulkoilemassa asti. Siinä on vaan se, että mä en oikein yksin pääse lähtemään minnekään eikä kyllä toisaalta kannata yrittääkkään, ettei mitään satu. Tympii vaan tämä jatkuva kotonaolokin! :/

Että tämmöstä "pientä" turvotusta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti